Tags

, , , , , , , , , , ,

‘Rendez-vous Russe’ – Eva van Grinsven, saxofoon

Rendez-vous Russe Eva van Grinsven

Eva van Grinsven, saxofoon, Lars Niederstraßer, saxofoon, Helena Basilova, piano, Maria Milstein, viool. ⇒ MDG, DDD, 2015. ⇒ Release: 29 april 2016.

S. Rachmaninoff. How peaceful (Saxophon & Klavier); In my garden at night (Saxophon & Klavier); To her (Saxophon & Klavier); Daisies (Saxophon & Klavier); S. Prokofieff. 5 Melodies op. 35 (Saxophon & Klavier); Dreams (Saxophon & Klavier); D. Schostakowitsch. Klaviertrio Nr. 1 (arr. für Violine, Saxophon & Klavier); 5 Stücke (Violine, Saxophon & Klavier); S. Gubaidulina. Suo Sonata für 2 Saxophone; A. Scriabin. Romanze (Saxophon & Klavier).

CD-Presentatie: 24 april 2016, 20.00 uur, Splendor, Amsterdam.

EvavanGrinsvenSplendorEva van Grinsven: “Sinds ik zo´n vijftien jaar geleden de keuze maakte om saxofoniste te worden, heb ik een fascinatie ontwikkeld voor Russische muziek. Ik heb een enorme bewondering voor componisten als Rachmaninov, Prokofjev en Sjostakovitsj. In hun symfonische repertoire maken zij in diverse solo´s gebruik van de lyrische capaciteiten van de saxofoon; denk hierbij bijvoorbeeld aan de Symfonische dansen, Romeo & Julia, Luitenant Kizje en de Jazz Suites. In hun kamermuziek vond ik de weemoed en lyriek terug die mij zo in het werk van deze componisten aanspreekt en die de saxofoon op het lijf geschreven zijn. Ik heb daarom een cd met de titel ‘Rendez-vous Russe’ samengesteld met prachtige stukken van mijn favoriete Russische componisten, die tevens een goede afspiegeling vormen van de meest vooraanstaande Russische componisten van de twintigste eeuw.” 

⇒ Meer informatie: www.evavangrinsven.com.

